Træning og hold

Træningstider for sæsonen 2017/2018
Ved spørgsmål angående gymnastiksæson 2017/2018 er I velkommen til at kontakte Mona Jacobsen på tlf. 2091 9281 eller på gymnastikbestyrelsens fællesmail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Der tages forbehold for ændringer.

 

 Holdbeskrivelse
 
Tumlingerne
På forældre/barn holdet vil der blive arbejdet med store og små redskaber, rim og remser, rytmik og fantasilege, for derigennem at styrke barnets motoriske udvikling, og ikke mindst, give forældre og barn en sjov oplevelse på barnets præmisser.

Krudtuglerne (3-5 år)
Gymnastik for børn i alderen 3-5 år (man skal gå i børnehave). For børn der er mere selvstændige end på forældre/barn holdet.
Børnene vil få sved på panden og der vil være fuld fart over feltet. På krudtuglerne bliver børnene introduceret til gymnastikken med sang og musik samt spændende og udfordrende redskabsbaner. Samtidig vil vi på krudtuglerne øve grundtrinene til større spring, der bruges på springholdene.

Springlopperne 1 (alder: 0-2 klasse)
Holdet er for dig, der godt kan lide at lave gymnastik, men fortsat med stor fokus på den sjove tilgang til gymnastikken via leg. Gymnasterne vil blive introduceret til både rytmisk gymnastik og spring for begyndere.


Springlopperne 2 (3 klasse og opefter)
Holdet byder på forskellige former for udfordrende spring og rytmisk gymnastik. Der vil være en god opvarmning, krydret med både styrketræning og teamwork i form af forskellige aktiviteter.

Dans for sjov - er for børn fra 10 år
I dans for sjov lægger jeg vægt på at det skal være sjovt at bruge kroppen og mærke glæden ved at danse og bevæge sig på sin helt egen unikke måde.
Alle kan være med, der er ingen svære koreografier og ingen rigtige eller forkerte bevægelser, man skal blot have lyst til at bruge kroppen.

Rytmehold 7 - 9 klasse 
Rytmeholdet 7-9 klasse er et rytmehold der udvikler dig både som gymnast og socialt.
Målet for sæsonen er, at skabe fede varierende træninger der giver sved på panden og udfordrer og udvikler på dit niveau.
 
Holdet er både for piger og drenge både med eller uden erfaring. Dog har vi også til formål med holdet, at udvikle dig som gymnast og gøre dig klar til eventuelt efterskole eller udtagende hold, samt forventer vi du er engageret og har lyst til at deltage både i træninger og opvisninger såvel som det sociale.

Pilates
Pilates-træning styrker musklerne og gør dem spændstige, giver bedre kropsholdning, smidighed og balance. Øvelserne foregår langsomt og kontrolleret i takt med vejrtrækningen. Vi bruger også jævnligt store bolde under træningen.

Herrer
Sund og sjov gymnastik for aktive mænd i alle aldre. Første halvdel vil være en kombination af forskellige elementer fra gymnastikken såsom styrke- og konditionstræning efterfulgt af en omgang hockey, så husk endelig at få skoene med.

Dans og bevægelse
Dans og bevægelse er en enkelt og befriende måde at træne alle kroppens muskelgrupper på, det giver høj puls, muskeltræning, smidighed og balance og en følelse af glæde i kroppen. Der arbejdes med sen simpel koreografi, som du selv skal arbejde ud fra, der er ikke ingen rigtige eller forkerte måder at danse og bevæge sig på, men kun din egen unikke måde. Alle kan være med og det kræver ikke dans erfaring for at deltage, men du skal have lyst at bruge din krop på en lidt anderledes måde.

Download som PDF

©2018  Ensted IF  Skolegade 10 - Stubbæk - 6200 Aabenraa