Motion

Vi tilbyder følgende Træninger efterår 2022.
Opstart  søndag d 21/8 – frem til jul 2022.


Bungee: Søndagshold: kl. 10.30-11.30

Power bungee: udvalgte torsdag: kl. 19.00-20.00
mave-balle-lår: onsdage kl. 18.00-18.45
Cirkeltræning - helkropstræning: mandage: kl. 17.45-18.45

Bestyrelse:


Bestyrelsen består af
Mette Bendix, Pernille Petersen og Gitte Bleis

Ensted motions afdeling
Motion er en ny afdeling i Ensted idrætsforening, den vil komme til at dække forskellige nye tiltag og holdtrænings former der ikke naturligt falder ind under de andre eksisterende afdelinger.

Aktiviteter som indgår i Motions afdelingen er pt. Bungee fly, cross gym og basket. Hold aktiviteter under DGI´s ”bevæg dig for livet” vil også kunne komme til fremtiden.

Se yderligere beskrivelser af de forskellige hold/træningsformer herunder som afdelingen dækker.
Vi glæder os over at kunne tilbyde nye træningsformer og idrætter med denne afdeling.

på vegne af ensted motion
Mette Bendix

BUNGEE FLY - workout

Bliv flyvende og vægtløs. Mærk suset i kroppen!
Oplev en træning, der er så sjovt, at det ikke virker som motion og alligevel vil din krop høste alle fordelene ved at blive styrket og tonet.


Bungee en fantastisk helkrops-cardio-træning. Bungee-selen er fastgjort i loftet og på bagsiden af selen, så du kan bevæge dig og hoppe frit omkring. Bungee-selen vil følge med dig i bevægelserne, og give dig modstand for at styrke musklerne.


Bungee træning styrker kropsstammen, som er fundamentet for al bevægelse og god stabilitet. Konditionen bliver sat på prøve, imens der hoppes rundt i Bungee-selen.
Bungee træner balancen i forskellige stillinger og udfordres på flere planer og sværhedsgrader.


Adrenalinniveau stiger timen igennem. Bungee kan forbrænde helt op til 800 kalorier på en time! Du vil finde dit indre legebarn frem, og glemme tid og sted.

  1. Man tilmelder sig til et hold. 

  2. Vi starter stille op de første gange og bliver fortrolige med selen og øvelserne – herefter udbygges øvelser, tempo og sværhedsgrad afhængig af holdets ønsker og formåen

  3. Bungee træningen tager ca. 45-60 minutter. Mød op 15 minutter før til klargøring

  4. Tips og tricks: lad gerne være med at spise ”tungt” min. 60 minutter før timen. Tis af  medbring vand, vi anbefaler at have stramtsiddende tøj på, så man undgår at noget sidder og nager. Hav sko på med god støtte.


Medbring det gode humør, mod og dit indre legebarn.

Power Bungee - workout


For dig der kan lide at give den gas og udfordre dig selv.
Træningen er grundlæggende som alm. Bungee, den eneste forskel er at vi overhovedet ikke står stille i løbet af træningen fra start til slut. Tempoet er sat lidt op. Undtaget til udstrækningen efter træningen hvor vi står stille og hviler kroppen.

Musikken pumper, vi hopper, sveder og har det skønt, mens vi cardio træner på bedste vis.


Til dig der kan lide sved på panden, fed musik og højt humør.

  1. Man tilmelder sig til et hold som i reglen har en varighed et typisk 1 kvartal.

  2. Træningen består af flere forskellige programmer og vil variere i øvelser og intensitet.

  3. Træningen tager ca. 45-60 minutter. Vær klar til tiden og hjælp gerne til med at rydde op efter træningen.

  4. Tips og tricks: lad gerne være med at spise ”tungt” min. 60 minutter før timen. Tis af. Medbring et lille håndklæde og noget at drikke.


Medbring det gode humør og dit indre legebarn

Mave, balle & lår
45 minutters intensiv træning af kvindens ømme punkter.
Træningen består af let opvarmning. Herefter er træningen bestående af simple øvelser med egen vægt og eller få redskaber. Der er fokus på mange gentagelser og dit eget niveau. Intensitet og sværhedsgrad efter behov og niveau. En dejlig træt krop og brugte muskler når du er færdig efter udstrækningen.

Forkæl dig selv med denne punkt træning.

Cirkel træning-HelkropsTræning

45-60 minutters træning hvor hele kroppen arbejdes igennem, alle muskler bliver brugt og pulsen kan komme lidt op. Velegnet til alle typer motionister.

Træningen består af opvarmning for at gøre kroppen klar til træning.Herefter består træningen af forskellige øvelser hvor vi kommer hele kroppen igennem med egen kropsvægt og eller få redskaber. øvelserne er af forskellig intensitet men med en sværhedsgrad og/eller alternativer så alle kan være med på alle niveaer. Vi arbejder i intervaller af forskellig varighed og variation.

For dig der gerne vil have styrket både krop, hjerte og sjæl  en gave til dig selv.