Motion

BUNGEE FLY - workout

Bliv flyvende og vægtløs. Mærk suset i kroppen!
Oplev en træning, der er så sjovt, at det ikke virker som motion og alligevel vil din krop høste alle fordelene ved at blive styrket og tonet.


Bungee en fantastisk helkrops-cardio-træning. Bungee-selen er fastgjort i loftet og på bagsiden af selen, så du kan bevæge dig og hoppe frit omkring. Bungee-selen vil følge med dig i bevægelserne, og give dig modstand for at styrke musklerne.


Bungee træning styrker kropsstammen, som er fundamentet for al bevægelse og god stabilitet. Konditionen bliver sat på prøve, imens der hoppes rundt i Bungee-selen.
Bungee træner balancen i forskellige stillinger og udfordres på flere planer og sværhedsgrader.


Adrenalinniveau stiger timen igennem. Bungee kan forbrænde helt op til 800 kalorier på en time! Du vil finde dit indre legebarn frem, og glemme tid og sted.


  1. Man tilmelder sig til et hold – og dette består af ca.13 træninger

  2. Vi starter stille op de første gange og bliver fortrolige med selen og øvelserne – herefter udbygges øvelser, tempo og sværhedsgrad afhængig af holdets ønsker og formåen

  3. Bungee træningen tager ca. 45-60 minutter. Mød op 15 minutter før til klargøring

  4. Tips og tricks: lad gerne være med at spise ”tungt” min. 60 minutter før timen. Tis af  medbring vand, vi anbefaler at have stramtsiddende tøj på, så man undgår at noget sidder og nager. Hav sko på med god støtte.


Medbring det gode humør, mod og dit indre legebarn.

CROSS-GYM


Crossgym (crossfit) er funktionel styrke og konditions træning for hele kroppen uanset alder, vægt og fysik.

Alle kan deltage på eget niveau, man træner effektivt med høj puls og intensitet.

Træningen indeholder cirkeltræning, interval træning, træning med egen kropsvægt, samt træning med diverse redskaber såsom, reb, kettlebells, vægte mm.

Til dig der kan lide sved på panden, fed musik og højt humør.

  1. Man tilmelder sig til et hold – og dette består af ca. 13 træninger

  2. Træningen består af flere forskellige programmer og vil variere i øvelser og intensitet

  3. Træningen tager ca. 45-60 minutter. Vær klar til tiden og hjælp gerne til med at rydde op efter træningen

  4. Tips og tricks: lad gerne være med at spise ”tungt” min. 60 minutter før timen. Tis af. Medbring et lille håndklæde og noget at drikke.


Medbring det gode humør og dit indre legebarn

Ensted motions afdeling
Motion er en ny afdeling i Ensted idrætsforening, den vil komme til at dække forskellige nye tiltag og holdtrænings former der ikke naturligt falder ind under de andre eksisterende afdelinger.

Aktiviteter som indgår i Motions afdelingen er pt. Bungee fly, cross gym og basket. Hold aktiviteter under DGI´s ”bevæg dig for livet” vil også kunne komme til fremtiden.

Se yderligere beskrivelser af de forskellige hold/træningsformer herunder som afdelingen dækker.
Vi glæder os over at kunne tilbyde nye træningsformer og idrætter med denne afdeling.

på vegne af ensted motion
Mette Bendix

Bestyrelse:

Der vil være stiftende general forsamling


25 januar kl 19.00 


- indtil da ledes denne afdeling i opstartsfasen af

Mette Bendix

Træning - Cross - Gym:

Hold 1: onsdage fra 20.00- 21.00

Hold 2: søndage fra 09.30 – 10.30

Instruktører: Jesper T Andersen, Jason Grondin,
Karoline Nederby Hansen

Back-up: Mette bendix, Gitte Bleis

Træning - Bungee

Hold 1: onsdage fra 17.30- 18.30  

Hold 2: søndage fra 10.45 – 11.45

Instruktører: Louise Brage og Mette Bendix

Hjælpe instruktør: Gitte Bleis

Ensted IF

Skolegade 10, Stubbæk,
6200 Aabenraa

Halinspektør Henning P. Bonde

Mobil: 40143821